Planul de afaceri are scopul de a vă ghida pe parcursul fiecărei etape, de la începerea unei afaceri și până la gestionarea acesteia. Este o modalitate prin care puteți sublinia elementele cheie ale afacerii dumneavoastră și să vă planificați un mod profitabil de a acționa în viitor.
De asemenea, un plan de afaceri bine gândit vă poate ajuta să obțineți finanțare sau să începeți noi parteneriate de afaceri. Planul dumneavoastră de afaceri trebuie să inspire încredere și să-i convingă pe potențialii parteneri că o investiție în afacerea dumneavoastră este o investiție inteligentă.
Un plan de afaceri complet va cuprinde 9 secțiuni:
1. Rezumat
2. Descrierea companiei
3. Analiza pieței
4. Organizare și management
5. Linie de servicii sau produse
6. Marketing și vânzări
7. Cerere de finanțare
8. Previziuni financiare
9. Anexe
Citește în detaliu tot ce trebuie să conțină fiecare secțiuni a planului de business, aici.
În continuare ne vom axa pe secțiunile care vizează partea de gestionare financiară a planului de afaceri. Un plan de afaceri este întru totul conceptual până în punctul în care începeți să completați secțiunile destinate previziunilor financiare exacte.
Înainte de a intra în alte detalii, este important să înțelegeți încă de la început că planul financiar nu este sinonim cu activitatea de contabilitate. Există multe situații în care se creează confuzie între cele două.
Previziunile financiare incluse în planul de afaceri: profit și pierdere, bilanț și fluxuri de numerar, pot arăta similar cu situațiile contabile pe care le generează afacerea dumneavoastră.
Diferența dintre acestea, este reprezentată de aspectul conform căruia, contabilitatea generează o perspectivă istorică, pe când calculele financiare incluse în planul de afaceri, se remarcă printr-o perspectivă financiară viitoare.
Este important ca previziunea financiară să tragă o linie realistă la finalul calculelor. De aceea este important să gândiți preventiv și să luați în calcul și cheltuielile de criză. Printre acestea se numără și bugetul alocat siguranței financiare pe care v-o oferă o companie de recuperare creanțe.
Înainte de toate, este important să înțelegeți că aceste previziuni financiare vor servi drept punct de convingere pentru investitori.
Dacă includeți în previziunile dumneavoastră financiare și cheltuielile pentru serviciile unei companii de recuperare creanțe, șansele ca aceștia să investească în afacerea dumneavoastră sau să obțineți un împrumut de la o bancă, vor crește.
Atunci când începeți calculele pentru secțiunea care vizează partea financiară a unui plan de afaceri, încercați să structurați totul pentru a vă crea o imagine mai clară asupra situației.
AltText: Antreprenor care calculează sumele de bani alocate serviciilor de recuperare creanțe pentru viitoarea afacere.
În cele ce urmează vă invităm să parcurgeți cu atenție pașii care trebuie bifați atunci când scrieți secțiunea financiară a unui plan de afaceri și să înțelegeți de ce este important să luați în calcul și serviciile unei echipe de recuperatori creanțe.
Pentru a lista prognoza de vânzări este indicat să aveți în vedere o previziune a vânzărilor pe parcursul a trei ani. Realizați diferite secțiuni pentru diferite linii de vânzare în fiecare lună pentru primul an, și trimestrial pentru al doilea și al treilea an. De asemenea, este important să aveți în vedere și calculul marjei brute.
Dacă afacerea dumneavoastră este de tip B2B, atunci când calculați prognoza de vânzări, este important să luați în considerare eventuale preziceri precum neplata creanțelor în urma vânzărilor către partenerii dumneavoastră.
Serviciilor unei companii de recuperare creanțe vă pot menține prognoza de vânzări la un nivel optim, deoarece poate acționa imediat cum observă abateri de plată din partea debitorilor cărora le-ați furnizat produse sau servicii.
Acestă secțiune trebuie să reflecte costul efectiv de realizare al vânzărilor prognozate. Acestea se împart în costuri fixe (salarii, materiale, chirie, etc.) și costuri variabile (publicitate, promoții, costuri preventive pentru situații de criză, etc.). În costurile pentru situațiile de criză poate intra și colaborarea cu o echipă de recuperatori creanțe.
Dacă operați o afacere deja existentă și doriți să actualizați planul de afaceri, analizați documentele financiare din trecut, și pe baza lor vă puteți crea previziunile viitoare care vizează cash flow-ul.
Pe de altă parte, dacă începeți o nouă afacere, proiectați o previziune a cash flow-ului pe 12 luni. Află mai multe informații despre importanța serviciilor de recuperare creanțe în controlul fluxului de numerar al unei afaceri, de aici: Pot decide activitățile de recuperări creanțe viitorul afacerii tale?
Acestă secțiune cuprinde declarația asupra profitului și pierderilor pe următorii 3 ani. Aici trebuie să aveți în vedere prognoza de vânzări, previziunile cheltuielilor și stadiul fluxului de numerar.
Începeți să calculați activele și să estimați ceea ce aveți deja la îndemână, lunar, pentru numerar, conturi de încasat (creanțe care vi se datorează) și active substanțiale precum terenuri, clădiri și echipamente.
Astfel veți afla ce pasive aveți. Aceștia pot fi bani pe care îi datorați din cauza unui proces de domino al creanțelor neachitate.
Mai exact, dacă debitorul întârzie cu plata creanțelor, sunt șanse foarte mari ca și tu să întârzii la rândul tău. Pentru a-ți menține activele și pasivele la un nivel optim, serviciile unei companii de recuperare creanțe pot fi cheia acestui echilibru.
Punctul de rentabilitate este atins atunci când cheltuielile afacerii dumneavoastră se potrivesc cu volumul de vânzări sau servicii. O proiecție a veniturilor și cheltuielilor pe trei ani vă va permite să realizați o estimare corectă a pragului de rentabilitate.
Aceasta este o analiză deosebit de importantă pentru posibilii investitori. Mai mult, acest tip de analiză le poate demonstra că investesc într-o afacere cu potențial de creștere rapidă, care beneficiază și de o strategie de ieșire.
CONCLUZIE
Investiția în serviciile unei companii de recuperare creanțe conferă încredere și siguranță, deoarece denotă că afacerea dumneavoastră este pregătită să facă față unor situații neprevăzute, precum neplata creanțelor din partea unor debitori.
De reținut este că secțiunea financiară a planului de afaceri trebuie să fie cât mai credibilă și realistă. Asta va genera și mai multă încredere în fața investitorilor sau a băncilor de la care doriți să obțineți împrumuturi.
articol publicat în data de 24 decembrie 2020