Ca antreprenor sau manager de business, puteți să apelați la servicii de recuperări creanțe atât în cazul datoriilor din partea persoanelor fizice, cât și din partea persoanelor juridice. Cu toate acestea, procesul de recuperare creanțe raportat la un caz de persoană juridică se remarcă printr-o complexitate mult mai ridicată!
Relaționarea comercială dintre două persoane juridice presupune un grad de implicare și atenție mult mai ridicat, deoarece miza colaborării este, la rândul ei, mult mai mare, ciclul de vânzări este lung, iar rezultatul se materializează prin creanțe mari de încasat.
Înțelegerea diferențelor de relaționare comercială dintre două persoane juridice și dintre o persoană juridică și una fizică, conduce la aplicarea strategiilor de recuperări creanțe potrivite, la momentul oportun. Acest efect ne dorim să îl producem prin acest articol, care are scopul să vă prezinte diferențele dintre cele două situații și cum ar trebui abordate.
După cum am menționat anterior, fiecare categorie de debitori trebuie tratată într-un mod special. Iată care sunt cele mai importante aspecte, din acest punct de vedere:
Pentru că discutăm de două situații diferite, și modul de luare a deciziilor este diferit.
Spre exemplu, în cazul unei dispute cu o persoană fizică fizice, procesul decizional este substanțial mai scurt, deoarece efectul acesteia asupra sănătății financiare al afacerii este scăzut. Mai ales atunci când vrem să eficientizăm costurile, am putea decide să prelungim perioada de recuperare creanțe pe cale amiabilă, atunci când discutăm despre debitori persoane fizice.
Pe de altă parte, o colaborare comercială dintre două persoane juridice are o miză mai mare, prin urmare procesul de decizie este mai lung și poate mai puțin permisiv.
Spre deosebire de un produs neachitat de o persoană fizică, de cele mai multe ori, o factură neplătită din partea unui debitor persoană juridică afectează considerabil fluxul de numerar și vă poate pune în situația în care să nu vă puteți plăti furnizorii sau, mai rău, angajații.
În cazul apariție unor sume restante din partea unui debitor, reprezentat de instanța unei persoane fizice, procesul de recuperare creanțe trebuie să țină cont de relația dintre debitor și creditor, astfel încât să atingă o rată de succes de 100%, fără să deterioreze relația dintre cele două instanțe.
Interacțiunea dintre o persoană juridică și una fizică, în majoritatea cazurilor, nu este o relaționare constantă. De cele mai multe ori, după achiziția făcută de către persoana fizica, relația celor două instanțe este încheiată, cel puțin pentru o anumită perioadă.
Excepție pot face cazuri precum implicarea unor servicii în curs de desfășurare: servicii bancare, asistență medicală, etc. Cu toate acestea, relația este tranzacțională și poate să nu fie dependentă de termeni contractuali. În astfel de cazuri, persoana juridică poate lucra cu mii de persoane fizice.
Singurele dificultăți care pot apărea în procesul de recuperări creanțe pentru astfel de cazuri, ar fi dispariția persoanei fizice. Totuși, dacă alegeți să lucrați cu agenție de recuperări creanțe cu experiență, aceasta vă va oferi soluții și pentru astfel de situații.
O relație comercială dintre două instanțe juridice este un parteneriat de lungă durată. Cele două companii colaborează pentru un beneficiu reciproc. Relația dintre două persoane juridice necesită cultivare constantă, pentru a continua să satisfacă nevoile celor două părți contractuale.
În aceste cazuri, agenția de recuperări creanțe cu care lucrați, trebuie să prezinte o atenție deosebită relaționării cu acești parteneri. Chiar dacă aceștia au creanțe restante, este important să mențineți o relaționare prosperă și diplomată cu partenerii dumneavoastră debitori.
Facturarea pentru o tranzacție din partea unei persoane fizice se poate realiza imediat sau se poate realiza printr-un plan de plată. În acest caz, instanța juridică se așteaptă ca instanța fizica să-și achite facturile la timp.
În cazul în care persoana fizică nu respectă data limită, înainte de apelul la serviciile unei agenții de recuperări creanțe, ca o marjă de siguranță, compania poate realiza următoarele acțiuni:
Pe de altă parte, facturarea dintre două persoane juridice, implică sume de încasat, creditare, finanțare și facturare. Plățile sunt ciclice și pot necesita aprobare înainte de a fi procesate.
În cazul în care nu se efectuează plata de cărte debitor, singura opțiune pe care o are compania creditoare este începerea unui proces de recuperare creanțe.
Conform diferențelor prezentate anterior, recuperarea creanțelor de pe urma unei colaborări între două persoane juridice presupune o serie de detalii suplimentare care fac procesul de recuperări creanțe să fie ceva mai complicat.
Prin urmare, un scenariu de bune practici în recuperarea creanțelor, pe care persoana juridică le poate demara fără ajutorul unei echipe specializate, se remarcă prin redactarea unei serii de scrisori de cerere.
Scrisoarea de cerere (sau somația de plată) este un prim pas obligatoriu, din punct de vedere legal, pe care trebuie să-l întreprindă creditorul. Această practică are scopul de a informa debitorul cu privire la creanța restantă.
Debitorul poate refuza plata sumei restante. Pe de altă parte, debitorul poate confirma suma restantă și poate solicita un plan de plată a acesteia.
În cazul în care, scrisoarea de cerere nu generează un răspuns pozitiv sau nu generează niciun fel de răspuns partea debitorului, următorii pași sunt:
Anterior, am enumerat pașii obligatorii care trebuie urmați din punct de vedere legal, pentru a demara un proces de recuperări creanțe. Această cale poate funcționa pe cont propriu, în cazul în care nu există complicații.
În momentul în care creditorul s-a simțit obligat să realizeze o scrisoare de anchetă, acesta își poate da seama de complexitatea procesului ce va urma. Prin urmare, dacă sunteți antreprenor, vă recomandăm să apelați la o agenție de recuperări creanțe, atunci când simțiți că situația scapă de sub control sau aveți nevoie de eficiență pe tot parcursul procesului.
O colaborare comercială cu un debitor reprezentat de o instanță juridică poate avea o miză uriașă pentru o afacere, iar procesul poate lua forme deosebit de complexe. Spre exemplu, compania debitoare cu care colaborați poate intra în insolvență, moment în care se urmează o serie de pași predefiniți, existând chestiuni de detaliu pe care un profesionist le poate exploata.
Concluzie
Procesul de recuperare creanțe diferă în funcție de caracterul debitorului. Recuperarea creanțelor din partea unei persoane juridice poate determina apariția unor complicații care cer o experiență desăvârșită în acest domeniu.
AS Recover are o experiență de peste 12 ani atât în procesul de recuperare al creanțelor din partea persoanelor fizice, cât și juridice. Venim cu soluții raportate la orice grade de dificultate și garantăm cele mai bune servicii pentru o rată de succes ridicată!
Articol publicat pe data de 16 februarie 2022