Dupa cum va prezentam in articolul referitor la soft collection, intarzierile la plata reprezinta problema principala cu care se confrunta companiile romanesti.
Indiferent ca doriti sa externalizati serviciul de recuperare creante (soft collection) catre societatea noastra sau ca aveti deja creante ce trebuie recuperate, echipa AS Recover va pune la dispozitie intreaga sa expertiza pentru a va oferi cele mai bune solutii de recuperari creante.
Procesul de recuperare creante pe cale amiabila ori extrajudiciara presupune, in primul rand, o foarte buna intelegere a relatiei dintre dumneavoastra si debitorii dumneavoastra. Pentru aceasta, vom avea nevoie sa ne puneti la dispozitie documentele doveditoare ale creantei (ex. contracte, facturi).
Dupa aceea, vom realiza profilul debitorilor dumneavoastra prin culegerea de informatii de la institutii relevante (ex. ANAF, banca, Inspectoratul Teritorial de Munca, Registrul Comertului, Ministerul Justitiei, Biroul de Credit), astfel incat sa cunoastem situatia financiara a acestuia si gradul sau de solvabilitate, in baza carora vom identifica solutiile optime de recuperare creante pe cale amiabila.
Aceste solutii vor fi propuse debitorilor in cadrul unor negocieri ce vor avea loc fie in cadrul unei intalniri, fie telefonic, si vor pleca de la premisa ca debitorii trebuie motivati sa adopte o atitudine cooperanta pentru a facilita procesul de recuperare pe cale amiabila.
Presiunile inutile si stresarea debitorului, desi sunt practici intalnite frecvent in randul societatilor de recuperari creante, au rarerori un efect pozitiv. Așadar, in Codul intern de bune practici AS Recover este scris clar ca evitam astfel de atitudini.
In schimb, le vom explica debitorilor ca este in interesul lor sa coopereze cu noi pentru a obtine conditii mult mai favorabile decat daca ar refuza propunerile pe care le vom inainta, ajungandu-se, astfel, la necesitatea de recuperare creante pe cale judiciara, in fata instantei.
Mai exact, le vom oferi beneficii precum reducerea dobanzilor sau esalonarea platilor, pentru a obtine de la acestia un angajament de plata.
In acelasi timp, le vom pune in vedere ca, in cazul in care nu coopereaza, nu doar ca vor pierde aceste beneficii, ci, in urma actionarii lor in instanta, vor pierde mult mai mult timp si energie si in special mai multi bani, deoarece vor fi obligati de instanta sa suporte si cheltuielile dumneavoastra de judecata - dincolo de cheltuielile lor.
De cele mai multe ori, negocierile purtate in maniera descrisa mai sus dau rezultate neasteptat de bune, intrucat debitorii apreciaza faptul ca sunt tratati cu respect si adopta si ei aceeasi atitudine constructiva.
Pe de alta parte, colectarea de debite (soft collection) de la partenerii comerciali sau de la clientii persoane fizice in numele companiei dumneavoastra vine mai degraba ca o masura preventiva decat ca o recuperare de creante propriu-zisa.
Concluzie
Purtand un dialog constant cu debitorii dumneavoastra si monitorizand atat creantele pe care le aveti asupra lor, cat mai ales situatia lor financiara, va asiguram o colectare profesionala si etica a debitelor, obtinandu-va, astfel, siguranta, linistea si mai ales cash-flow-ul de care aveti nevoie pentru a va putea dezvolta afacerea.