Firmele de recuperări creanțe - cum le evaluezi performanța?

O colaborare de lungă durată cu o firmă de recuperări creanțe aduce, incontestabil, nenumărate beneficii oricărei companii. De aceea, alegerea unei agenții de recuperări creanțe potrivită pentru afacerea dumneavoastră necesită o decizie atent studiată.

Cu toate acestea, dacă ați trecut de etapa alegerii unei agenții potrivite, este indicat să aveți în vedere o evaluare periodică a serviciilor pe care echipa de recuperări creanțe le oferă.

Pentru o acuratețe mai mare a evaluării performanței firmei cu care colaborați, vă recomandăm să țineți cont de o serie de componente atât calitative, cât și cantitative.

Prin urmare, iată care sunt indicii pe care echipa AS Recover vă recomandă să îi urmăriți în cadrul celor două tipuri de evaluări a serviciilor oferite de firma parteneră de recuperări creanțe:

Evaluarea calitativă a firmei de recuperări creanțe

Desigur, valoarea creanțelor recuperate reprezintă principalul factor conform căruia se realizează evaluarea serviciilor echipei de recuperatori creanțe. Însă, este important să țineți cont și de modul în care echipa cu care colaborați își desfășoară activitatea. În acest sens, trebuie să urmăriți:

Disponibilitatea de care dă dovadă echipa specializată în recuperările de creanțe

Țineți cont de gradul de receptivitate a agenției de recuperări creanțe, față de problemele pe care le semnalați. Echipa pe care v-a pus-o la dispoziție agenția dă dovadă de promptitudine în rezolvarea la problemelor pe care le ridicați în timpul colaborării dumneavostră cu aceștia?

Mai mult decât atât, este important de remarcat dacă comunicarea dintre dumneavoastră și echipa de recuperatori creanțe se realizează într-o notă diplomată. De obicei, aceasta este maniera în care vor discuta și negocia și cu debitorii dumneavoastră, atitudine care ar putea să vă afecteze sau să vă îmbunătățească imaginea firmei.

Profesionalismul echipei de recuperare a creanțelor

Însă, uneori ar putea să afișeze un comportament diferit în raport cu dumneavoastră, față de cel cu debitorii. Este important să observați care este atitudinea pe care o au recuperatorii de creanțe față de clienții dumneavoastră, în cadrul procesului de recuperare a creanțelor întârziate.

În ciuda restanțelor pe care vi le datorează unuii debitori, se recomandă să păstrați o relație bazată pe profesionalism cu aceștia, deoarece majoritatea veniturilor încasate de la partenerii dumneavoastră debitori, reprezintă o sursă vitală pentru cash-flow-ul companiei.

Echipa de recuperări creanțe vă reprezintă compania în fața celorlalți parteneri. Fiți atent la acest aspect, pentru a nu pierde parteneri cheie și pentru a nu vă strica reputația în domeniul în care activați.

prezentare analiza rezultate strategie recuperari creante

Transparența agenției de recuperări creanțe

Firma de recuperări creanțe este promptă și specifică în legătură cu stadiile procesului de recuperare? Ține-ți cont de frecvența actualizărilor primite din partea recuperatorilor de creanțe, cu privire la procesul aflat în curs de desfășurare.  

Aceștia trebuie să vă țină la curent cu fiecare pas pe care îl fac în vederea recuperării creanțelor și trebuie să vă sfătuiasă cu privire la direcția în care se îndreptă întregul proces. Cu toate acestea, să le oferiți timp pentru a arăta rezultate este la fel de important!

Recuperarea unei creanțe nu este deloc un proces simplu, iar viteza de execuție poate fi crescută doar dacă există cooperare din ambele părți!

Felixibilitatea modului de colaborare

Observați dacă agenția parteneră dă dovadă de rigiditate în ceea ce privește modalitatea de colaborare. Echipa de recuperare creanțe care vă este pusă la dispoziție este dispusă să se adapteze nevoilor afacerii dumneavostră sau rămâne blocată într-un ritm de lucru prestabilit?

Gradul de valoare adăugată

Agenția de recuperări creanțe cu care lucrați are capacitatea de a vă îmbunătăți eforturile interne de gestionare a creditelor?

O echipă profesionistă de recuperatori este conectată în mod constant la industria în care activează afacerea dumneavoastră. Astfel, vă poate oferi sugestii financiare raportate constant la actualitatea industriei.

Evaluarea cantitativă a agenției de recuperare creanțe

Acest pas al procesului de evaluare se referă la suma de creanțe recuperate de către agenție. Însă, nu vă grăbiți să luați o decizie, înainte de o interpretare exactă.

Pentru a face acest lucru, vă recomandăm să analizați rata de recuperare și eforturile pe care agenția le face pentru a vă asigura un procent de recuperare cât mai ridicat. Prin urmare, vă sfătuim să analizați în detaliu aceste două aspecte:

Rata de recuperare a creanțelor întârziate

Rata de recuperare este un factor major al analizei calității serviciilor. Atunci când calculați rata de recuperare a creanțelor întârziate, țineți cont de tipul și vechimea creanțelor restante.

O judecată corectă a calității serviciilor unei agenții de recuperări creanțe se realizează în funcție de vechimea pe care o are creanța în momentul plasării acesteia către echipa de recuperatori. Oferiți-le partenerilor dumneavoastră o perioadă de timp rezonabilă pentru a derula procesul de recuperare.

echipa de recuperatori creeaza strategia de colectare debite

Mai mult, când selectați așa-numita „perioadă de timp rezonabilă”, ține-ți cont de complexitatea fiecărui caz. Complexitatea acestuia se poate traduce prin vechimea creanței restante sau prin necesitate urgentă de a acționa în fața instanței juridice.

De regulă, rata de succes a unei recuperări este influențată direct de vechimea restanței: cu cât creanța este mai veche, cu atât șansele de succes sunt mai mici.

Însă, dacă vorbim de un proces de recuperare creanțe care nu se remarcă printr-un caz special, un proces de recuperare desfășurat pe durata a 60 de zile, reprezintă o perioadă de timp rezonabilă.

Rata de succes a proceselor de colectare încheiate

Orice proces de recuperare creanțe aflat în plină desfășurare are potențialul de a fi finalizat cu succes. De aceea, calcularea ratei de recuperare se face doar pe baza proceselor încheiate.

În plus, pentru o analiză corectă, puteți exclude din calcul și procesele care implică faliment sau care au depășit termenul de prescripție.

Etapa de recuperare

Observați care este etapa de finalizare pentru majoritatea proceselor de recuperări creanțe:

Dacă majoritatea proceselor implică serviciile unui avocat extern, puteți lua în considerare opțiunea conform căreia: agenția de recuperări creanțe nu se implică suficient de mult încât să rezolve problema într-o notă amiabilă, pe cont propriu.

Concluzie:

Parteneriatul cu o agenție de recuperări creanțe trebuie să se remarce prin transparență și printr-o comunicare facilă și constantă între dumneavoastră și recuperatori!

Această evaluare nu trebuie să reprezinte un proces riguros sau stresant. Vă recomandăm să fiți atenți la aceste aspecte pentru a vă bucura de un parteneriat prosper și de lungă durată cu firma de recuperări creanțe potrivită pentru nevoile afacerii dumneavoastră.

Articol publicat pe data de 9 februarie 2022

Autor

Alexandru Sandu

CEO
SUNA ACUM