Recuperările de creanțe sunt un domeniu cu care multe persoane nu sunt familiarizate, pentru că ajungem să avem contact cu ele doar în anumite situații din viețile noastre.
Spre exemplu, majoritatea debitorilor se lovesc de acest domeniu doar atunci când sunt contactați de o agenție de recuperări creanțe pentru rambursarea unei datorii. Creditorii, pe de altă parte, se lovesc de domeniul recuperării creanțelor doar atunci când ajung să colaboreze cu debitori care întârzie cu plata creanțelor sau nu le plătesc deloc.
Astfel, de-a lungul timpul, echipa ASRECOVER a identificat un număr considerabil de întrebări comune pe care le adresează debitorii sau creditorii cu privire la recuperarea creanțelor și pe care poate ți le pui și tu!
Iată care sunt cele mai des întâlnite 9 întrebări despre domeniul de recuperări creanțe:
De multe ori, debitorii ne cer informații, atunci când sunt contactați. Un agent de recuperări creanțe este obligat să vă ofere următoarele informații:
Aceste informații trebuie să fie livrate de către agentul de recuperări creanțe, fie în momentul în care vă contactează telefonic pentru prima dată, fie în scris, în termen de cinci zile de la prima contactare.
Da, puteți. Dacă o echipă de recuperări creanțe vă contactează pentru mai multe datorii, ea va adăuga suma pe care o restituiți datoriei pe care o menționați dumneavoastră.
Un agent de recuperări creanțe nu poate să aloce o sumă din partea dumneavoastră, unei datorii pe care nu o validați. Totuși, în cazul executării silite, executorul nu va ține cont de disponibilitatea dvs. de a plăti, ci va acționa rapid, de obicei prin poprirea conturilor.
O creanță restantă, indiferent de vechime, nu își schimbă valoarea. Însă, dacă vorbim despre o datorie veche, echipa de recuperări creanțe care v-a contactat are la dispoziție o perioadă limitată de timp în care vă poate da în judecată, cu scopul încasării datoriei.
Această perioadă poartă denumirea de „statut de prescripție”. După expirarea termenului de prescripție, creanța restantă este considerată ca fiind „prescriptivă”. În acest punct, un agent de recuperări creanțe pierde împuternicirea de a vă da în judecată.
Dacă un agent de recuperări creanțe depune un proces împotriva dumneavoastră, este important să răspundeți la înștiințare până la data specificată. Varianta cea mai sigură este aceea în care apelați la serviciile unui avocat, iar acesta va răspunde în locul dumneavoastră.
În cazul în care sunteți dat în judecată pentru o creanță restantă prescrisă, este indicat să nu ignorați acest proces judiciar.
Prezentați-vă alături de avocatul dumneavoastră în ziua procesului și asigurați-vă că instanța judecătorească este anunțată cu privire la faptul că acea creanță restantă este prescrisă.
Cu siguranță veți avea nevoie de o dovadă concretă care să ateste natura prescrisă a datoriei pentru care ați fost dat în judecată de către agenția de recuperări creanțe. Dovada poate fi reprezentată de un act valid care atestă data ultimei notificări.
Îi puteți cere unei agenții de recuperări creanțe să vă contacteze prin intermediul unui scrisori în care vă manifestați această dorință. Asigurați-vă că redactați scrisoarea în două exemplare: una pentru dumneavoastră și una pentru agenția de recuperări creanțe.
Odată ce ați demarat o intenție în acest sens, agenții de recuperări creanțe vă mai pot contacta doar pentru a vă anunța că au luat la cunoștință cererea dumneavoastră, sau pentru a vă anunța cu privire la următoarele lor acțiuni, precum întemeierea unui proces juridic.
În cazul în care colaborați deja cu un avocat, anunți agenția de recuperări creanțe cu privire la acest detaliu, iar agentul trebuie să comunice cu avocatul dumneavoastră. Eventuala lipsă de promptitudine a avocatului poate face excepție de la această regulă.
Vă recomandăm să comunicați personal, cel puțin odată, cu agenția de recuperări creanțe. În acest fel, puteți afla detalii despre creanța restantă pentru care ați fost contactat și astfel, puteți confirma sau nu această datorie.
Există, de asemenea, scenariul nefericit în care sunteți contactat de un agent de recuperări creanțe fals. Ei pot fi identificați ușor, dacă acordați atenție câtorva detalii de subtilitate pe care le-am evidențiat într-un articol de pe blog-ul nostru.
Acest lucru este posibil doar prin intermediul unei hotărâri judecătorești. Un demers de acest fel, poartă denumirea de poprire.
De asemenea, un agent de recuperări creanțe este înzestrat cu dreptul de a cere o decizie judecătorească conform căreia să vă pună poprire pe conturile bancare. Nu ignorați niciodată un proces întemeiat în acest scop, altminteri riscați să vă pierdeți dreptul la contestație.
O echipă de recuperatori creanțe nu are dreptul de a vă contacta înainte de ora 08:00 sau după ora 21:00. De asemenea, nu au dreptul de a vă contacta la serviciu, dacă nu le oferiți permisiunea dumneavoastră.
Mai mult, o agenție de recuperări creanțe are dreptul de a vă contacta telefonic, vă pot trimite scrisori sau vă pot contacta prin e-mail.
De regulă, agenții de recuperări creanțe nu au dreptul de a discuta despre datoria dumneavoastră cu nimeni, în afară de dumneavoastră. Dacă dispuneți de serviciile unui avocat, agenții de recuperări creanțe sunt obligați să vă contacteze avocatul.
Legal vorbind, o echipă de recuperatori creanțe nu are dreptul de a întreprinde următoarele acțiuni la adresa dumneavoastră:
O echipă profesionistă de recuperatori creanțe nu va încălca regulile moralității, și implicit nici pe cele legale. Membrii echipei ASRECOVER sunt instruiți să comunice cu un spirit diplomatic, prin care să respecte drepturile debitorilor!
CONCLUZIE
Problema recuperării creanțelor este uns reală care ajunge să fie conștientizată de către debitori și creditori doar în momentul în care unul dintre ei se lovește de aceasta.
Este important ca fiecare dintre cele două instanțe să își cunoască drepturile, pentru ca întregul proces de recuperare a creanțelor să fie marcat de corectitudine și diplomație. Acesta este motivul pentru care au fost înființate agențiile de recuperări creanțe!
Dacă sunteți în căutare de astfel de servicii, ASRECOVER vă pune la dispoziție o echipă de experți care va răspunde cu profesionalism și expertiză cerințelor dumneavoastră, care a rezolvat sute de cazuri pentru clienți din diverse nișe. O echipă formată din juriști, avocați și consilieri juridici, gata să ajute compania ta să evite un colaps financiar!
Articol publicat pe data de 23 februarie 2022