O organizare financiară deficitară este unul dintre principalele motive pentru care multe dintre companii eșuează în primii ani de la înființare. O companie poate beneficia de capital adecvat, de bune marje de profit, dar dacă debitul este mai mic decât creditul său, poate fi destinată eșecului.
În cazul în care, afacerea dumneavoastră se confruntă cu probleme legate de cashflow, din cauza creanțelor neachitate de către debitori, nu așteptați prea mult. Sunt șanse mari să ajungeți în punctul în care să fie prea târziu să mai faceți ceva pentru a vă recupera banii de pe urma creanțelor.
Un prim pas în recuperarea creanțelor restante este reprezentat de demararea unui proces formal de lichidarea, prin intermediul unor scrisori pe care le folosesc și echipele experte de recuperare creanțe.
Echipa AS Recover vă ajută să înțelegeți mai bine cum funcționează corespondența dintr-un proces de recuperare creanțe.
O scrisoare de recuperare a creanțelor este un tip de notificare oficială, întocmită de creditor sau de o agenție de recuperare creanțe, către debitor, cu scopul de a-i aduce la cunoștință plățile restante.
Aceste scrisori pot fi emise atât către debitorii comerciali, cât și de către debitorii de consum.
O scrisoare de recuperare creanțe poate fi întocmită având drept scop următoarele:
Principalul scop al unei scrisori de cerere este acela de a-l informa în mod oficial, pe debitor, cu privire la scandența creanțelor.
De asemenea, scrisoarea are scopul de a oferi detalii cu privire la încălcarea termenului limită de achitare al creanțelor, îndemnând astfel debitorul să achite creanțele restante, pentru a nu fi necesară o acțiune în fața instanței.
O scrisoare de recuperare a creanțelor este, de asemenea, o inițiativă diplomatică și bine intenționată, prin care se informează debitorul cu privire la modul în care se poate iniția un proces oficial de negociere.
În acest caz, trebuie să i se aducă la cunoștință modalitatea prin care are oportunitatea de a colabora cu entitatea creditoare, în scopul elaborării demersurilor unui plan de plată actualizat, care să fie favorabil pentru ambele părți.
Un aspect important ce merită menționat este că nu se poate realiza nicio acțiune în fața instanței legale și nu se pot pune în aplicare tehnici dure de recuperare a creanțelor, înainte ca debitorul să primească o scrisoare de cerere.
Astfel, o scrisoare de cerere are și scopul de a servi drept dovadă a faptului că debitorul a fost înștiințat pe cale amiabilă cu privire la procedurile necesare de validare a plății creanțelor, pe care ar fi trebuit să le întreprindă înainte de a se lua orice altă măsură în fața instanței.
Acest tip de scrisoare reprezintă prima scrisoare pe care un creditor sau o echipă de recuperatori creanțe are obligativitatea de a o emite unui debitor.
Această scrisoare ia în considerare scenariul conform căruia, debitorul a uitat să realizeze plata creanțelor sau se confruntă cu imposibilitatea financiară de a achita creanțele restante.
În acest caz, scrisoarea de cerere trebuie să dețină un caracter înțelegător și bine intenționat, oferind astfel soluții în scopul de a-l ajuta pe debitorul în cauză să achite creanțele care sunt restante. De regulă, o scrisoarea de reamintire trebuie să fie trimisă la 14 zile de la data scandentă a facturii.
Chiar și în situația în care debitorul depășește termenul limită al plății creanțelor, scopul dumneavoastră principal, în calitate de creditor, este acela de a menține o relație bună cu partenerii debitori.
În același timp, trebuie să găsiți o cale prin care să facilitați și profitabilitatea afacerii dumneavoastră, prin menținerea unui flux de numerar pozitiv.
Prin urmare, dacă debitorul nu este receptiv la scrisoarea de înștiințare, este foarte important să nu începeți să emiteți amenințări. Înainte de a trimite o scrisoare de acuzare, este indicat să fie trimisă o scrisoare care să conducă la o recuperare a creanței pe cale amiabilă. Cu alte cuvinte, o scrisoare de anchetă.
Conținutul scrisorii de anchetă trebuie să reflecte intenția de a afla dacă prima scrisoare a ajuns la debitor și mai ales, trebuie să reflecte interes și înțelegere cu privire la potențialele probleme financiare cu care se confruntă debitorul în cauză.
Astfel, exprimarea interesului cu privire la cauzele care generează neplata creanțelor din partea debitorului, trebuie să fie urmare și de o propunerea elaborării unui plan de plată eficient pentru ambele părți.
De exemplu, AS Recover vă recomandă să:
În cazul în care nici în urma scrisorii de anchetă, debitorul nu vine cu un răspuns către dumnevoastră, se poate trimite o scrisoare de apel. Această scrisoare trebuie să explice, pe un ton diplomatic, urgența și neplăcerea pe care v-o provoacă această situație.
Pentru a exprima acest lucru, indicați că ați încercat o abordare deschisă prin intermediul scrisorilor de înștiințare și de anchetă, pentru a contacta debitorul.
Aceasta este ultima scrisoare care trebuie trimisă, înainte de a avea dreptul să acționați în fața instanței, în calitate de creditor.
Această scrisoare are drept scop informarea debitorului cu privire la acțiunea pe care creditorul urmează să o întreprindă. Mesajul scrisorii trebuie să fie transmis pe un ton asertiv, dar profesional.
Concluzie:
Scrisorile destinate recuperării creanțelor sunt o modalitate excelentă prin care puteți determina încasările în conturile scadente, fără a vă deteriora relația cu debitorii.
Cu toate acestea, trebuie să aveți mare grijă în cazul în care decideți să realizați această corespondență pe cont propriu. Aceste scrisori trebuie să fie redactate și realizate în conformitate cu reglementările legale din domeniul recuperărilor de creanțe.
Într-un caz contrar, există loc de interpretări și toate demersurile se pot întoarce împotriva dumneavoastră. Pentru a nu risca o astfel de situație, vă recomandăm să apelați la serviciile unei agenții de recuperatori creanțe.
O echipă specializată de recuperatori creanțe vă poate menține o bună relaționare cu debitorii, o corespondență corectă din punct de vedere legal și vă poate reprezenta în procesele de recuperare creanțe care cer acțiunea în instanță.
AS Recover are o echipă de recuperatori creanțe care se remarcă printr-o experiență de mai bine de 12 ani în acest domeniu. Apelează cu încredere la serviciile noastre!