Cum ajuți firma ta de recuperare creanțe, în calitate de antreprenor?

Dacă sunteți cititor al blogului AS Recover, probabil sunteți în punctul în care ați înțeles necesitatea serviciilor de recuperare creanțe și beneficiile pe care acestea le aduc companiilor, însă nu cunoașteți toate detaliile procesului.

Ce trebuie să știi este că și dumneavoastră, ca antreprenor, aveți datoria să ajuți agenția de recuperare creanțe, dacă vă doriți cele mai bune rezultate. Cum puteți face asta? Avem 6 sfaturi pentru dumneavoastră:

#1 – Notificați agenția de recuperări creanțe cât mai rapid

Imediat ce observați că unul dintre debitorii dvs. nu a achitat factura, trebuie să începeți demersurile pentru a vă recupera creanța. Primii pași pot fi făcuți chiar de către dumneavoastră:

  • Îl puteți suna pe debitor pentru a rezolva situația imediat
  • Îi puteți trimite un e-mail sau un mesaj prin care să îi aduceți la cunoștință întârzierea plății, însă fără să așteptați mai mult de 2 zile lucrătoare un răspuns din partea sa
  • Puteți să îi faceți o vizită la sediu, dacă relația construită cu acel partener și timpul vă permite

Dacă după aplicarea uneia sau mai multor metode menționate mai sus încă nu v-ați recuperat creanța, este cazul să vă adresați cât mai repede unei firme de recuperări creanțe.

Cum puteți colabora cu o agenție de recuperare creante?

Dacă deja ați contractat una, tot procesul va fi mult mai simplu, deoarece contractul este deja încheiat, iar colaborarea poate începe imediat. Dacă ești în căutare de un partener profesionist pe partea de colectare a creanțelor, avem un ghid pentru tine despre cum poți să alegi dintre ofertele disponibile în piață.

AS Recover este una dintre cele mai experimentate companii în domeniul recuperărilor de creanțe, cu o echipă formată din juriști, avocați și consilieri juridici cu mulți ani de practică în domeniul investigațiilor și al reprezentărilor în instanță, realizați chiar în cadrul Ministerului de Interne.

Cu cât trece mai mult timp de la termenul de plată, cu atât șansele de recuperare sunt mai mici. Recomandarea noastră este să opriți ferm colaborarea cu acel debitor până când problema nu este soluționată și, în cazul în care nu cooperează, să mergeți imediat către o firmă de recuperare a creanțelor. Astfel, evitați să oferiți și alte servicii pe care debitorul va evita să le plătească.

echipa de recuperari creante pune la cale strageia

#2 – Oferiți toate documentele necesare și notițele pe care le-ați luat în timpul procesului individual de recuperare creanțe

Ca sfat universal, orice discuție cu debitorul care a întârziat plata trebuie consemnată, iar punctele cheie notate într-o bază de date sau pe o agendă. Acest lucru eficientizează munca echipei de recuperatori, nemaitrecând prin procese ce deja au fost încercate.

De asemenea, asigurați-vă că păstrați facturile emise într-un loc sigur, pentru că, dacă este nevoie să apelați la o echipă externă de recuperare creanțe, ei au nevoie de toate detaliile disponibile, precum:

  • Copie a facturii neachitate
  • Copie a contractului încheiat cu societatea/persoana respectivă, dacă este cazul
  • Orice tip de corespondență pe care ați ținut-o cu debitorul în trecut
  • Un rezumat al eforturilor de recuperare desfășurate până în prezent
  • Notițe din convorbirile telefonice avute cu debitorul

Furnizând aceste documente către colaboratorii dumneavoastră, veți fi sigur că nu se vor repeta procese care denotă lipsă de comunicare între cele două părți, lucru de care ar putea profita un debitor rău-intenționat.

#3 – Nu discutați cu debitorul despre plata facturii respective, odată ce ați predat datoria către firma de recuperări creanțe

Dacă ați ajuns să predați datoria către o agenție precum AS Recover, este recomandat să încercați să lăsați acțiunea de recuperare în mâna noastră.

Din moment ce ați contractat serviciile noastre, probabil deja ați încercat în repetate rânduri să îl faceți pe client să plătească. Se întâmplă deseori ca debitorul să contacteze compania reclamantă, în speranța unei înțelegeri private.

Dată fiind expertiza firmei respective, ei sunt conștienți că șansele să nu achite datoria sunt destul de mici și vor încerca tot felul de șiretlicuri, dar care trebuie gestionate de o echipă cu experiență.

antreprenorul si recuperatorii de creante ajung la o intelegere

#4 – Oferiți-i agenției de recuperare creanțe timp și încredere

Este tentant să ceri un raport din partea agenției destul de des, însă ei au anumite protocoale pe care trebuie să le respecte. De cele mai multe ori, vă este dată o estimare a momentului în care firma va putea să vă ofere noutăți cu privire la starea creanței, în funcție de stadiul de la care au preluat-o.

Așadar, este important să oferiți încredere firmei respective, dacă ați ales-o pentru profesionalism și pentru că portofoliul ei vi s-a părut relevant pentru activitatea dumneavoastră.

Aminiți-vă că sunteți parteneri și că scopul vostru este comun în această luptă, deci mizați pe onestitatea și experiența lor, evitând să faceți micromanagement. O echipă de colectare profesionistă va avea interesul să soluționeze cazul într-un timp cât mai scurt, folosind metode care să vă păstreze relațiile de afaceri cu partenerul respectiv.

Concluzie

Deși întâlnim deseori atitudinea: “v-am angajat, făceți-vă treaba”, aceasta nu este cea mai sănătoasă abordare atunci când vreți rezultate uimitoare. Dacă faceți un mic efort pentru a susține activitatea recuperatorilor este tot în beneficiul afacerii dumneavoastră, pentru că veți recupera creanța mai rapid și cu costuri mai mici.

Desigur, o agenție de recuperări experimentată va aduce rezultate și dacă dumneavoastră refuzați să oferiți orice fel de ajutor sau dacă pur și simplu nu ați ținut cont până acum de necesitatea consemnării discuțiilor sau păstrării corespondenței. Totuși, în acest caz, banii se vor întoarce mai greu în contul firmei dumneavoastră.

Contactați echipa AS Recover pentru a vă construi o relație de lungă durată cu una dintre agențiile cu vechime de recuperări creanțe! Uitați de grija încasării facturilor, noi ne putem ocupa de tot procesul!

Articol publicat pe 28 ianuarie 2022

Autor

Alexandru Sandu

CEO
SUNA ACUM