Agențiile false de recuperare creanțe – cum le depistezi?

Există numeroase situații în care unii debitori și nu numai, sunt contactați de agenții nelegitime de recuperatori creanțe, cu rea intenție. 

Dacă nu știți cum să faceți diferența dintre o echipă legitimă și una nelegitimă de recuperatori creanțe, primirea unui apel, a unui e-mail sau a unei scrisori din partea unei companii care pretinde a fi o firmă de recuperatori creanțe, vă poate pune în pericol.

În cazul persoanelor fizice sau juridice care știu că nu au creanțe restante, este destul de ușor să depistezi o echipă de recuperatori creanțe nelegitimă. Însă, în cazul unui debitor care are o sumă considerabilă de creanțe restante, există șansa ca acesta să devină victima unei echipe rău inenționate de recuperatori.

AS Recover vă oferă 5 sfaturi pe care să le urmați pentru a depista intențiile unei echipe nelegitime de recuperatori creanțe.

1. Fii atent la intervalul orar în care ai fost contactat de compania de recuperare creanțe

O echipă specializată de recuperatori creanțe nu contactează niciodată un debitor în afara intervalului orar 09:00 - 20:00, ora locală. Nerespectarea acestei proceduri este interzisă prin lege, conform OUG 52/2016.

De asemenea, debitorul are dreptul de a impune un interval orar în care să fie contactat de către o echipă de recuperatori creanțe. Spre exemplu, debitorul își poate exprima dorința de a nu fi contactat atunci când este la serviciu.

Dacă, în calitate de debitor, sunteți contactat în afara intervalului orar impus de dumneavoastră, este o dovadă clară că aveți de-a face cu o agenție falsă de recuperare creanțe.

specialist in recuperare creante la telefon

2. Verifică existența agenției de recuperare creanțe care te-a contactat

Există numeroase situații în care o echipă de recuperatori creanțe nelegitimă deține deja informații despre dumneavoastră. În astfel de situații, au șanse mari să pară credibili. Însă, există un mod de abordare prin care puteți verifica legitimitatea echipei de recuperatori creanțe care v-a contactat!

Înainte de orice, în cazul în care vi se cer informații suplimentare, de natură personală sau financiară, nu dezvăluiți nimic până nu vă asigurați că agenția de recuperare creanțe este legitimă.

Pentru a vă asigura că stați de vorbă cu o echipă reală de recuperatori creanțe, solicitați-le informații referitoare la compania de recuperare creanțe din partea căreia vă contactează.

În cazul în care vi se refuză cererea, putem discuta de o dovadă a faptului că aveți de-a face cu un recuperator de creanțe nelegitim.

Într-un scenariu în care vi se oferă anumite informații, verificați-le validitatea. Ceea ce vă recomandăm este să intrați în legătură directă cu creditorul dumneavoastră.  

3. Solicită o notificare de validare din partea lor

O echipă legitimă de recuperatori creanțe are dreptul de a deține întregul istoric al creanțelor neachitate, informații despre natura acestora (asigurări auto, chirii, furnizări de produse, etc), despre intervalul de întârziere al plăților, despre ratele dobânzii, etc.

Orice debitor are dreptul de a cere o notificare de validare, care se concretizează prin intermediul unei scrisori oficiale, în care sunt prezentate informațiile mai sus enumerate. Aceste scrisori trebuie să conțină, în antet, date de contact privitoare la agenția de recuperari creanțe care v-a contactat.

Mai mult, scrisoarea trebuie să ajungă la debitor în termen de 5 zile de la contactarea inițială. Trebuie să conțină, pe lângă detaliile enumerate mai sus, și măsurile pe care debitorul este îndreptăți să le ia în cazul în care dorește să conteste datoria.

În eventualitatea în care debitorul trimite contestația, echipa de recuperatori creanțe trebuie să-i ofere un termen de 30 de zile în care să conteste banii datorați. Această măsură este utilă în cazul în care aveți de-a face cu situații în care falșii recuperatori de creanțe vă contactează în mai multe rânduri.

4. Atenție la adresarea într-o notă agresivă a recuperatorilor de creanțe

De regulă, agențiile false de recuperare creanțe apelează la tactici agresive atunci când contactează persoane fizice sau juridice pe care le consideră potențiali debitori. Prin aceste tactici se regăsesc: acte de șantaj emoțional, ton agresiv, acte de amenințare și limbaj jignitor.

Sper exemplu, este posibil să vă amenințe cu închisoarea sau să facă apel la șantajul conform căruia, vor anunța prietenii, familia și colegii de serviciu în legătură cu datoria dumneavoastră.

Din punct de vedere legal, agențiile de recuperare creanțe nu au voie să divulge astfel de informații, cu excepția avocatului debitorului, a avocatului creditorului, a unei agenții de raportare și a echipei care face parte din agenția legitimă de colectare creanțe implicată în proces.

Prin urmare, dacă întâmpini o astfel de abordare din partea unei presupune echipe de recuperatori creanțe, este un semn evident că vorbim despre o escrocherie. O echipă legitimă de recuperatori creanțe are la cunoștință faptul că adresarea către debitori într-o notă agresivă este nerecomandată, ba chiar interzisă prin lege.

Spre exemplu, în codul de conduită AS Recover, recuperatorii sunt instruiți să abordeze o atitudine calmă, cu scopul obținerii unei înțelegeri amiabile, din urma căreia să beneficieze ambele părți.

recuperator creante efectueaza un apel

5. Nu accepta să folosești un mod de plată ireversibil

O agenție falsă de recuperatori creanțe va cere întotdeauna un mod de plată ireversibil.

Se alege o astfel de modalitate de plată, deoarece nu poate fi urmărită și astfel, este foarte simplu să dispară cu banii dumneavoastră. Cu alte cuvinte, există șanse foarte mici să vă mai recuperați banii vreodată.

O echipă legitimă de recuperatori creanțe vă poate ajuta să stabiliți un plan de plată prin intermediul unui portal online, care să se dovedească a fi o opțiune de plată optimă pentru finanțele dumneavoastră.

Concluzie

Situațiile în care potențiali debitori sunt contactați de echipe nelegitime de recuperatori creanțe, cu scopul de a obține bani în mod ilegal sunt reale și se întâmplă la ordinea zilei. De aceea, este important să știți cum să vă protejați în asltfel de situații și să le semnalizați, la rândul vostru.

Cosiderăm că ține de responsabilitatea noastră să atragem atenția asupra acestor escrocherii venite din partea unor persoane care se pot prezenta drept o agenție de recuperare creanțe, afectând astfel reputația recuperatorilor legitimi și bine intentionați.

O companie legitimă de recuperare creanțe, cum este AS Recover, are o strategie bazată pe o serie de reguli marcate de restricțiile codului etic. Obiectivul nostru este acela de a rezolva problema creanțelor neachitate pe cale diplomatică.

Atunci când ai de recuperat o creanță, te așteptăm să ne contactezi! Echipa AS Recover este aici pentru a răspunde nevoilor afacerii tale! 

Autor

Alexandru Sandu

CEO
SUNA ACUM