9 întrebări pe care vrei să le pui unei agenții de recuperări creanțe - PARTEA 2

Interesul antreprenorilor români pentru serviciile de recuperări creanțe crește, odată cu amplificarea situației economice dificile: pandemia revine, războiul continuă, iar criza economică pare să fie mai aproape ca niciodată.

La fel ca și la începutul anului 2020, probabil cea mai inconfortabilă perioadă pentru mediul de afaceri din istoria recentă, observăm o tendință în contractarea de servicii care asigură siguranță financiară afacerilor românești, așa cum sunt și cele oferite de noi, la ASRECOVER.

Așadar, am redactat o serie de articole care răspund la cele mai comune întrebări despre recuperările de creanțe, pentru ca dumneavoastră să puteți decide în cunoștință de cauză, dacă o agenție de recuperări vă poate ajuta să vă atingeți scopul sau nu.

Întrebarea #5: Care este sistemul de lucru al acestei agenții de recuperări creanțe? Am auzit doar lucruri rele despre recuperatori.

Suntem conștienți că, într-adevăr, reputația industriei de recuperări creanțe a avut de suferit de-a lungul timpului, datorită anumitor echipe de recuperatori care au sfidat orice lege a eticului și nu au pus preț pe relația dintre debitor și creditor, situațiile lor specifice și așa mai departe.

Totuși, ASRECOVER a fost fondată pe baza unor principii morale solide, cu ajutorul cărora a încercat să repare imaginea recuperatorilor. De aceea, am pus bazele și acestui blog, menit să contribuie la educația antreprenorilor români cu privire la o soluție importantă pentru afacerea lor în aceste timpuri.

Așadar, sistemul nostru se rezumă la 4 etape principale, care ne diferențiază de competitorii noștri:

1. Discuția cu clientul nostru(creditorul) 

Încercăm să culegem diverse informații din experiența clientului cu debitorul problematic: comportamente de plată, relații de business dezvoltate în timp, conversații despre datorie, etc.

Este un pas destul de important, mai ales în contextul în care ne dorim să eficientizăm cât mai mult procesul de recuperare a creanțelor, iar un astfel de pas ne scutește de a mai încerca soluții deja testate de client.

2. Abordarea debitorului și negocierea pentru o strategie de plată 

După ce reușim să îl contactăm pe debitor pe unul din canalele disponibile(mail, telefon, mesaj, poștă, vizită fizică, etc.), începem procesul de negociere pentru a stabili de comun acord o strategie de plată.

Această negociere se face într-o manieră diplomată, empatică și înțelegătoare, dar având constant interesele clientului nostru ca scop principal. O astfel de abordare a salvat până acum mii de relații de business de la distrugere, deseori clientul nostru și debitorul său revenind la afaceri înfloritoare după incidentul neplăcut.

Ne-am antrenat constant echipa de recuperatori de creanțe, alături de traineri de top în industria negocierii la nivel internațional, tocmai pentru ca clienții noștri să fie reprezentați într-o manieră profesionistă.

3. Deschiderea unei acțiuni în instanță, dacă este necesar 

În cazul în care, după repetate încercări, nu reușim să ajungem la debitor, sau nu reușim să ajungem la o strategie de plată convenabilă, agenția de recuperări creanțe ASRECOVER este pregătită să deschidă o acțiune în instanță.

Având puterea de a reprezenta în instanță interesele clienților noștri, cu ajutorul unei rețele de avocați și consilieri juridici pe care am construit-o în timp, în 90% din cazuri, creanțele pe care nu le putem recupera pe cale amiabilă, se recuperează pe cale juridică.

Întrebarea #6: Cum puteți oferi și servicii de recuperare creanțe, și de reprezentanță juridică? Nu sunt 2 lucruri diferite?

O întrebare naturală și logică după examinarea modului nostru de funcționare este: “Cum de puteți să oferiți și servicii de recuperare, dar și să ne reprezentați interesele pe întreg teritoriul țării, sau internațional?”

Răspunsul nostru se leagă de componența echipei pe care am format-o în ultimii 13 ani de activitate, dar și a colaboratorilor noștri de pe întreg teritoriul țării. Cele mai importante case de avocatură ne-au ajutat să reprezentăm în instanță companii mari care au venit către noi pentru a-și recupera creanțele.

Așadar, ASRECOVER nu este o agenție de recuperări aflată la început de drum, ci una dintre cele mai vechi, timp în care a putut să selecteze partenerii de business și angajații în așa fel încât să poată susține un proces complet.

Întrebarea #7: Există posibilitatea să închei un contract pe termen lung cu agenția dumneavoastră de recuperări creanțe, dacă am deseori plăți întârziate?

Da! În portofoliul ASRECOVER există, în acest moment, 3 tipuri de clienți:

1. Clienți care au o singură creanță de recuperat – un caz izolat în care au nevoie de ajutorul nostru. Cel mai frecvent este vorba despre o creanță de valoare mare, de care compania depinde în acel moment, motiv pentru care caută ajutor specializat specific pentru această situație.

2. Clienți recurenți, dar care apelează la noi doar în momentele în care au o creanță importantă de recuperat. De obicei, acest tip de clienți se așteaptă la dificultăți în procesul de plată și au 1-3 creanțe de recuperat pe lună.

3. Clienți care încheie un contract pe termen lung cu agenția noastră, iar fiecare plată este monitorizată de noi, situație în care procesul de recuperare este mult mai eficient. În acest caz, vorbim de companii mari care se lovesc zilnic de creanțe greu de încasat.

Așadar, în oricare categorie te-ai afla, ASRECOVER are deja un sistem pus în practică pentru tine!

Întrebarea #8: Cât durează să îmi recuperați creanța? Este ceva sigur?

În 90% din cazuri, creanțele care ne sunt înaintate ajung să fie recuperate, fie pe cale amiabilă, fie prin executare silită a debitorului. Avantajul, în cazul serviciilor oferite de agenția noastră de recuperări creanțe este că ne putem ocupa de tot procesul, de la contactarea debitorului la reprezentarea în instanță.

Restul de 10% sunt, în marea lor majoritate, creanțe neperformante cu o vechime de peste 90 de zile de la scadență – situații mult mai dificile în ceea ce privește recuperarea datoriilor.

Atunci când abordăm o speță, oferim clientului o estimare în funcție de informațiile care ne sunt oferite, dar și de inițiativele pornite de el până la acel moment. Așadar, statistic vorbind siguranța recuperării datoriilor dumneavoastră este garantată, însă informația exactă o puteți obține după un apel scurt cu unul din recuperatorii noștri.

Concluzie: Serviciile de recuperări creanțe sunt mai sigure decât ar putea părea!

Pentru că discuția în acest articol a pornit de la întrebarea: “Pot avea încredere într-o agenție de recuperări creanțe?”, întrebările și răspunsurile care au urmat conduc către o singură concluzie:

Recuperarea datoriilor dumneavoastră reprezintă un aspect important din activitatea companiei pe care o reprezentați, iar relația de încredere cu agenția pe care o alegeți este un prim pas spre o stabilitate financiară crescută.

În acest sens, puteți conta pe serviciile oferite de ASRECOVER! Statistica este de partea noastră, deoarece procentajul de recuperare obținut de agenția noastră se numără printre cele mai mari din industrie, iar relațiile pe termen lung cu clienții noștri sunt dovada unui profesionalism care aduce rezultate.

Vă îndemnăm să aveți curajul să deschideți o discuție cu noi, folosind numerele de telefon de pe pagina noastră de contact – iar diferența se va vedea încă din prima lună de colaborare!

Autor

Alexandru Sandu

CEO
SUNA ACUM