De-a lungul timpului, agențiile de recuperări creanțe au pus la punct un protocol intern de contactare și comunicare cu debitorii, astfel încât relațiile de business să nu fie afectate, iar colaborarea să continue.
Totuși, dacă vă numărați printre antreprenorii care își doresc să înceapă demersurile de recuperare a creanței pe cont propriu, înainte de a înmâna cazul către o echipă profesionistă, acțiunile dumneavoastră trebuie atent calculate, pentru a nu pune în pericol rețeaua de parteneri de afaceri pe care ați dezvoltat-o în timp.
La ASRECOVER, în ultimii 13 ani de activitate, am reușit să dezvoltăm un sistem durabil de recuperări, axat pe menținerea relațiilor de afaceri, în ciuda profilului activității, care poate genera cu ușurință conflicte.
De aceea, contactarea personală de către antreprenorul creditor poate fi o etapă inițială în procesul de recuperare a creanțelor, însă trebuie realizată cu mare grijă. Iată 5 sfaturi pe care echipa noastră de recuperatori le-a conceput pentru administratorii de mici afaceri:
Recuperarea creanțelor este un proces necesar, însă este cu atât mai bine să nu ajungeți în punctul în care să aveți nevoie de el. Deși se numără printre obiectele noastre de activitate, la ASRECOVER punem pe primul loc sănătatea financiară a partenerilor noștri de afaceri, așadar primul nostru sfat este să luați toate măsurile de prevenție.
Ce puteți face? Iată 2 bune practici de setare a așteptărilor în relația cu partenerii:
De multe ori, atunci când un client decide să cumpere un produs sau un serviciu, el știe deja când va face plata. De aceea, echipa noastră de recuperări creanțe vă sfătuiește să trimiteți factura pe loc clienților dumneavoastră, astfel încât ei să o poată achita la scurt timp după ce intră în posesia bunului sau după ce îi este prestat serviciul.
O statistică ASRECOVER spune că, 70% dintre creanțele nerecuperate în 90 de zile de la data scadentă, ajung să fie recuperate în instanță, procedură mult mai complexă decât o recuperare amiabilă.
Așadar, asigurându-vă că debitorul are documentul conform căruia trebuie să efectueze plata imediat, scădeți automat șansele de a prelungi involuntar termenul de încasare a plății.
Dacă alegeți să contactați personal debitorul, trebuie să demonstrați profesionalism atunci când începeți apelul telefonic.
Puteți face acest lucru cu o simplă tactică folosită de recuperatorii ASRECOVER: atenta documentare despre cazul debitorului, proces care implică selectarea documentelor relevante, analizarea comportamentelor anterioare de plată ale clientului și o propunere de plată eșalonată a datoriei.
Astfel, demonstrați o pregătire temeinică, ce va determina o reacție similară din partea debitorului: în acest caz, o reacție caracterizată de profesionalism și un acord de achitare a facturii.
SFAT IMPORTANT!
În timpul apelului telefonic, nu uitați să vă notați lucrurile discutate! Nu numai că vă vor ajuta să reluați convorbirea cu clientul, ulterior, dar aceste date vă vor fi necesare în cazul transferării cazului către o agenție de recuperări creanțe.
O echipa profesionistă de recuperatori va încerca să treacă peste etapele deja executate(cum ar fi înștiințarea clientului despre existența creanței), pentru a recupera datoria cât mai rapid.
Echipa noastră de recuperatori trece frecvent prin cele mai noi training-uri de comunicare și de negociere, tocmai pentru că am sesizat, de-a lungul celor 13 ani de activitate, importanța unor conversații bazate pe empatie.
Se întâmplă ce debitorii care au datorii restante să treacă prin situații financiare delicate, iar un interlocutor care să arate compasiune și înțelegere va face diferența și va fi cu un pas mai aproape de recuperarea pe care amiabilă.
O tehnică la fel de simplă folosită de recuperatorii noștri este reformularea periodică a informațiilor transmise de debitor, finalizate cu o întrebare de genul: “Am înțeles bine?”, care demonstrează că ați ascultat activ pe parcursul conversației.
Atenție și la tonul vocii pe care îl folosiți, iar un mic truc recomandat de echipa noastră de recuperări creanțe este să purtați întreaga conversație zâmbind. Este demonstrat științific că urechea umană poate percepe zâmbetul, chiar și prin telefon, creând un efect de relaxare și un context de negociere mai bun.
Menționam la un punct anterior despre importanța sugestiei unei variante de plată, fie că este eșalonată, fie că se va realiza integral la o data ce depășește termenul inițial de plată.
Este foarte important să finalizați apelul cu o concluzie bazată pe cum a decurs conversația până în momentul, pentru ca acesta să capete o finalitate.
La urma urmei, vă contactați clienții pentru a le cere bani – este normal ca misiunea dumneavoastră să fie una dificilă!
Cu toate acestea, aceste mici trucuri pe care ASRECOVER le-a împărtășit cu dumneavoastră azi vă vor aduce cu un pas mai aproape de încasarea la timp a banilor pe care i-ați câștigat, fără a pune în pericol relațiile personale cu clienții.
Însă, dacă există situații în care nu puteți contacta debitorul sau nu observați nicio intenție de colaborare din partea sa, sfatul nostru este să vă adresați de urgență unei echipe de recuperări creanțe. Noi suntem aici de 13 ani, susținând mediul de afaceri din România, timp în care am reușit să ajutăm sute de firme să își recupereze datoriile de care depindeau.
Așteptăm mesajul dumneavoastră!
Articol publicat pe data de 10 iulie