Când discutăm despre recuperările de creanțe, este ușor să cădem în plasa scuzelor, având în vedere că există o relație de dependență între rata de succes și nivelul de cooperare al debitorului.
Cu toate acestea, de-a lungul timpului, echipa de recuperări creanțe AS Recover a observat comportamente și obiceiuri ale companiilor care reușeau să colecteze debitele restante într-un timp record!
În articolul de astăzi, am strâns 4 din aceste bune practici pe care le poți folosi și tu pentru afacerea ta, atunci când vrei să nu mai ai probleme cu facturile neîncasate! Iată care sunt acestea:
În practică, în special dacă colaborați sau plănuiți să colaborați cu firme mari, veți întâlni cu siguranță deseori situația în care plata se va face în aceeași zi, indiferent dacă dumneavoastră prestați serviciul de mai multe ori pe lună.
De ce?
Răspunsul este simplu: acea companie are o zi dedicată pe lună pentru plata tuturor facturilor acumulate. Așadar, dacă nu aveți deja un program de emitere a facturilor în mod regulat, încercați să dezvoltați unul alături de echipă, în care să luați în calcul și datele în care sunt plătite facturile de către clienți.
În acest mod, veți evita timpul lung de așteptare care ar putea apărea dacă emiteți factura cu o zi mai târziu față de data în care firma parteneră își plătește facturile lunar.
Desigur, cea mai la îndemână metodă pentru a demara procesul de recuperări creanțe este trimiterea unui e-mail prin care notificați debitorul cu privire la factura restantă.
Dar, rata de răspuns în cazul creanțelor nerecuperate este mult mai mică în cazul poștei electronice, decât în cazul apelurilor telefonice sau vizitelor fizice.
Atunci când vă doriți să recuperați creanța, puteți testa această schemă de recuperare a creanțelor, care dă rezultate pentru majoritatea companiilor mici sau medii:
Recomandarea noastră este să efectuați cât mai repede acești pași și să contactați o echipă profesionistă de recuperatori imediat ce observați lipsă de cooperare din partea debitorului. Conform unei statistici oferite de AS Recover, mai puțin de 30% din creanțele neîncasate în primele 3 luni de zile mai pot fi recuperate pe cale amiabilă. Așadar, acționând prompt, veți economisi timp și bani!
Indiferent dacă reprezentați o companie de dimensiuni mici, medii sau mari, monitorizarea procesului de recuperări creanțe va conduce, inevitabil, la mai puține probleme cu fluxul de numerar(cashflow)!
Iar asta deoarece observând eficiența procedurilor veți putea miza pe cele care aduc rezultate cu adevărat. Nu există o rețetă secretă pentru orice afacere, ci ele pot să difere și în funcție de industrie sau de mărimea companiilor cu care există colaborări.
Această măsură vă va ajuta să vă personalizați procedeul pentru fiecare tip de client în parte.
Spre exemplu, dacă sunteți în parteneriat cu firme mici, unde antreprenorul este cel care achită facturile și nu există un department special pentru această sarcină, s-ar putea ca e-mail-urile să nu fie la fel de eficiente ca un apel telefonic. Desigur că un antreprenor solitar va avea și alte preocupări de care depinde afacerea lui și ar putea să ignore sau pur și simplu să uite să achite factura, iar poșta electronică să nu fie verificată frecvent. Sau poate că e-mail-ul tău intră automat în spam.
În acest caz, veți observa că sunând din prima către acel partener veți încasa creanța cu 7-14 zile mai rapid decât dacă ați fi trecut și prin primii pași ai procesului, trimițând mail-uri.
Este posibil ca anumite aspecte din modul dumneavoastră de lucru sau lipsa anumitor date din documentele oferite debitorilor să încetinească procesul de colectare a debitelor. Din experiența noastră, cele mai comune sunt:
Oricare dintre aceste scenarii ar putea să afecteze timpii de încasare cu toti debitorii! Așadar, este important să te asiguri că nu comiți astfel de erori.
Dacă printre clienții dumneavoastră se numără și companii mari sau multinaționale, este de așteptat ca procesul de recuperare a creanțelor să fie puțin mai dificil. Acest lucru se datorează faptului că departamentul care a avut nevoie de un serviciu sau produs din partea dumneavoastră nu coincide cu cel care trebuie să facă plata, ca în cazul firmelor mici.
De aceea, cea mai eficientă metodă este să comunicați direct cu persoana care a încheiat contractul, atunci când vreți să încasați factura. Ea va fi probabil mai rapidă decât departamentul, întrucât va mai avea nevoie de astfel de servicii și în viitor și își va dori să păstreze o relație de business sănătoasă.
Concluzie
Deși procesul de recuperări creanțe nu depinde în totalitate de dumneavoastră, cu siguranță acesta poate fi îmbunătățit dacă se iau măsurile corecte.
Pentru o mai bună administrare a cashflow-ului, puteți să folosiți oricare dintre metodele din acest articol, care au căpătat formă în urma a peste 12 ani de experiență în activitatea de recuperări creanțe, pe care echipa AS Recover îi are.
Atunci când vreți să economisiți timp și bani, și vă doriți un viitor financiar predictibil cu adevărat, cel mai bun sfat este să vă adresați unei firme specializate de recuperări creanțe.
AS Recover a format de-a lungul timpului o echipă completă, formată din avocați, juriști și consilieri juridici cu experiență în zona de investigații și reprezentări juridice.
Ne puteți contacta oricând, la telefon 0744.589.760 sau pe e-mail la office@asrecover.ro!
Articol publicat pe 4 februarie 2022